Sunday 15 May 2011

Selamat Hari Guru!!..

A great teacher
takes a hand,
open a mind,
and touches a heart.



Hari ini merupakan hari guru yang ke-40. Selamat Hari Guru saya ucapkan kepada semua guru-guru di dunia. Tanpa guru siapalah kita.

Terima kasih buat cikgu tadika KEMAS yang telah mendidik saya. Kalau tak silap saya Cikgu Noraini namaya. Ya Allah, lemah sungguh ingatan saya.

Terima kasih buat Cikgu Saharudin, Cikgu Solahuddin, Cikgu Choo, Cikgu Hamimah, Ustazah Zainab dan cikgu-cikgu yang lain yang pernah mengajar saya di SKPT2. Tak mampu rasanya nak tulis nama semua cikgu yang pernah mengajar saya.

Terima kasih juga buat Sir Sam(BIO), Teacher Vimala(BI), Cikgu Anni Dzamiah(ADD MATH), Teacher Yeow(MATH), Ustazah Faridah(PI), Cikgu Masnun(BM), Teacher Shanti(KIMIA), Teacher Wong(FIZIK) dan Cikgu Norijah(SEJARAH).*disebabkan baru sahaja menamatkan sekolah menengah kira-kira 2 tahun yang lepas, jadi nama-nama cikgu yang mengajar semasa di tingkatan 4 dan 5 masih segar di ingatan. Tak lupa juga kepada cikgu-cikgu yang pernah mengajar saya semasa di tingkatan 1 hingga 3.

Terima kasih juga buat pensyarah-pensyarah di Politeknik Port Dickson. Puan Nur, Puan Norhayati, Puan Rasida, Puan Juhana, Ustaz Halue dan Madam Helene. Kerana andalah saya mendapat keputusan yang agak cemerlang hari ini. Tadi 'check' keputusan untuk semester 1, alhamdulillah keputusannya agak cemerlang. Semoga ianya berkekalan. Ni baru semester 1, naik semester 2 nanti entah lah. Takut bila memikirkannya. Tapi saya tahu saya harus hadapinya juga.

*Jika diberi kekuatan nak saya nukilkan semua nama cikgu yang telah mengajar saya, namun apakan daya saya tidak mampu mengingat kesemua nama-nama mereka. Memori saya tidak mampu nak 'search' nama-nama tersebut. Ini semua salah saya kerana tidak menjaga pemakanan kan?? Hmm lepas ni mesti dan harus menjaga pemakanan. Kalau tak macam mana nak jadi seorang professional islam??

No comments:

Post a Comment